Faglig konsulent fra DMMA og CO-Søfart, Kirsten Østergaard har nu afsluttet to medsejladser på Helsingør-Helsingborg overfarten og konstaterer, at medsejladserne er centrale for at være i god forbindelse med medlemmernes arbejdsmæssige dagligdag.
-Det er simpelthen en fornøjelse at være på medsejlads, når så mange medlemmer står parate med både input og spørgsmål. Sådan lyder den umiddelbare bemærkning fra faglig konsulent Kirsten Østergaard, der i går tirsdag var på den sidste af to medsejladser på Scandlines-overfarten Helsingør-Helsingborg.
Første medsejlads var om bord på 'Tycho Brahe' 27. november, mens det i går var besætningen på 'Hamlet', der fik besøg.
Kirsten Østergaard var i går om bord fra kl. 10.00-16.00, hvor medlemmerne af Dansk Metals Maritime Afdeling i pauserne gjorde flittigt brug af muligheden for at debattere, stille spørgsmål og komme med input til kommende overenskomstforhandlinger.
Uddybning af emner fra Fagbladet CO-Søfart
Medlemsskaren, der omfatter skibsassistenter, skibsmekanikere og ubefarne skibsassistenter mødte Kirsten Østergaard med spørgsmål om for eksempel overenskomster, uddannelse og tillidsrepræsentanter.
-Der var også meget stor interesse for at få uddybet emner, som vi blandt andet har skrevet om i Fagbladet CO-Søfart. Det bekræfter, at selv om vi helt kort form af og til i fagbladet bare refererer fra de faglige sager, som vi arbejder med i sekretariatet, så kan de være af både interesse og relevans for andre medlemmer end de, som sagen umiddelbart handler om, siger Kirsten Østergaard og tilføjer:
-Og endnu en gang er det bare bekræftet, at medsejladserne er et centrale omdrejningspunkter til at være både opdateret og i god forbindelse med den virkelighed, som er medlemmernes dagligdag.