Molestien 7, 2450 Kbh. SV, telefon: +45 36 36 55 85, e-mail: cosea@co-sea.dk

KONTAKT:


CO-SEA

Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring kontoret og de ansatte her: 

Gå til kontor CO-Sea

SENESTE NYT:

Drømmer du om en kollegielejlighed eller en familielejlighed centralt i København?

Drømmer du om en læreplads og en kollegielejlighed eller en famil ...

Efterårets medsejladser og skibsbesøg er ved at være på plads

Hos Metal Maritime bliver forårets og efterårets skibsbesøg og me ...
DAGEN 21/1
Fre 21/1-2011 10.00

Dagen hedder ”Agnes”. Hun afviser alle ægteskabstilbud, fordi hun er "Jesu brud”. En forsmået bejler anbringer hende i et bordel, men hendes hår vokser så kraftigt, at det skjuler hendes nøgne krop. Hun dør først, da hun får et sværd gennem halsen.

661: Profeten Muhammeds sigersøn, kaliffen Ali myrdes.
1710: Special-domstole oprettes til behandling af skovsager – f.eks. brændetyveri og krybskytteri.
1711: Pesten kommer til Danmark, og rammer først fiskerlejet Lappen ved Helsingør.
1846: ”Daily News” udkommer for første gang med Charles Dickens som redaktør.
1852: Emma Gad fødes.
1857 Det Kgl. Blindeinstitut oprettes.
1924: Vladimir Lenin dør, 54 år gammel.
1950: George Orwell, forfatter til bl.a. ”1984” og ”Animal farms” dør.
1954: USS ”Nautilus”, verdens første atomubåd, søsættes i Thames River, Connecticut.
1968: Amerikansk B-52 bombefly medbringende brintbomber styrter ned ved Thule.


Sol op 08.24 sol ned 16.18

CO-SØFART KALENDER

10.00 møde med Dansk Metal, med deltagelse af:
             Ole Philipsen, Corlis Hansen og Susanne Holmblad

FRA MEDIER

Pirateri
En liste over kaprede fartøjer med antal besætningsmedlemmer kan findes her: http://www.eunavfor.eu/wp-content/uploads/2011/01/Pirated-vessels.pdf
EUNAVFOR

Otte pirater dræbt
Den sydkoreanske flåde har befriet besætningen fra et kemikalieskib i en dramatisk befrielsesaktion hvor fem sørøvere blev taget til fange og otte dræbt. Den 21 mand store besætning blev reddet ved aktionen, hvor en enkelt, skibets kaptajn, blev kvæstet. Aktionen blev gennemført omkring 1.300 km fra Somalias kyst af frømænd fra flådens elitekorps. Aktionen fandt sted efter et søslag hvor den sydkoreanske destroyer ”Choi Young” forfulgte det kaprede skib. Destroyeren sendte en hurtigsejlende båd og en helikopter mod kemikalietankeren, hvilket udløste en ildkamp hvor flere pirater menes dræbt. Efterfølgende lagde krigsskibet sig i kølvandet på det kaprede skib ”Samho Jewelry” og ventede på en chance for angreb som opstod fredag, hvor det lykkedes frømændene at komme ombord.

Gidslerne var otte koreanere, 11 burmesere og to indonesere. Ifølge koreanske medier har den sydkoreanske regering svoret at der ikke må forhandles med pirater og ikke udbetales løsepenge. Baggrunden er at Sydkorea sidste år betalte 55 millioner kroner for frigivelse af et tankskib, som havde været kapret i 217 dage. Ifølge sydkoreanske medier er piraterne tilbageholdende med at angrribe skibe fra nationer som svarer militært igen.
Politiken, 21/1 07.50, http://politiken.dk/udland/ECE1173038/sydkorea-draeber-otte-pirater-i-dramatisk-befrielsesaktion/

”Torm Kristina” udsat for voldsomt piratangreb
Den danske produkttanker blev sent onsdag beskudt med håndvåben og granatkaster, men det lykkeders at undgå kapring. Andenstyrmanden blev under angrebet såret i skulderen, mens resten af den 23 mand store filippinske besætning slap uskadt. Da skibet blev angrebet fulgte kaptajnen alle anbefalinger om fart og undvigemanøvrer og piraterne måtte opgive at borde. ”Torm Kristina” var på vej fra Indien til Bahamas da det blev angrebet. Nu foretages et ekstraordinært anløb af Mumbai hvor besætningen vil blive tilbudt assistance.
Maritime Danmark/Tradewinds, 21/1 09.17, http://www.maritimedanmark.dk/?Id=9896

Filippinsk organisation kræver klar besked om gidselsituation
Den nye filippinske faglige organisation for søfarende FILDAN, kræver klar besked fra den danske regering om situationen for gidslerne fra det danske skib "Leopard". Det formodes at de seks søfolk, 4 filippinere og to danskere, holdes som fanger af somaliske pirater på et kapret fiskeskib siden 12. januar. Der er imidlertid stadig ingen oplysninger om forhandlinger eller om gidslernes tilstand. FILDAN har nu ved brev krævet oplysninger af den danske regering. Organisationen kalder situationen særlig skræmmende fordi kun gidslerne, og ikke deres skib og last, befinder sig i piraternes vold. FILDAN frygter det gør mulighederne for en løsning og frigivelse af gidslerne særlig vanskelig. Blandt de 660 sømænd som er gidsler hos somaliske pirater er 113 fra Filippinerne.
3F-nyheder, 20/1 11.16, http://forsiden.3f.dk/article/20110120/NYHEDER/110129997/2140/NYHEDER

Gidslerne fra ”Leopard”
TV2’s reporter Rasmus Tantholdt, der befinder sig i piratbyen Galkayom, har interviewet en maskeret pirat som oplyser at han kender klanen som holder de seks gidsler fra det danske skib fanget. Ifølge piratens udtalelser er det en særlig frygtløs klan, som det er vanskeligt at forhandle med. Det var den samme klan som holdt et ældre britisk par som gidsler i mere end et år før de blev frigivet november sidste år.
Maritime Danmark/TV2 nyhederne, 21/1 08.31, http://www.maritimedanmark.dk/?Id=9895

Bekræftelse af våben ombord på ”Leopard”
Havnemyndigheder i Varberg bekræfter nu at ”Leopard” var lastet med ”eksplosive varer” til den arabiske verden og fjernøsten. ”Leopard” er ejet af det danske rederi Shipcraft som har specialiseret sig i sejladser med ”følsomme” varer.
Business.dk, 21/1 08.25, http://www.business.dk/transport/vaaben-ombord-paa-dansk-pirat-skib

Regningen for pirateriet
For dansk skibsfart nærmer den årlige regning for pirateri sig 1 milliard kroner og er stigende. Der er tale om løsesummer, forsikringer, erstatninger, risikotillæg, uddannelse. ændring af sejlruter og såkaldte ”missed opportunities”. En ny London-rapport optæller i alt 1.600 piratangreb siden 2006, som har forårsaget døden for mere end 54 mennesker. Adm. direktør for Lauritzen, Torben Janholt, mener nu fløjshandskerne skal af i relationerne til pirater.

Mærsk har indført tillæg for sejlads gennem pirathærget farvand bl.a. med henvisning til at der skal sejles hurtigere med øgede brændstofudgifter til følge. Mærsk er særlig bekymret over at piraterne nu anvender kaprede skibe som moderskibe, hvilket udvider aktionsradius'en til hele Det Indiske Ocean. Mærsk har indledt samarbejde med CMA CGM og MSC om piratbekæmpelse og er ved at ansætte en anti-pirat-chef.
Børsen, 21/1 side 6-7
Borsen.dk, 21/1 06.36, http://borsen.dk/nyheder/transport/artikel/1/199770/pirater_koster_danske_rederier_milliarder.html

MV "Khaled Muheiddine K" kapret
Den syrisk ejede 22.022 ton store bulkcarrier blev kapret i North Arabian Sea ca. 330 nm sydøst for Salalah torsdag eftermiddag. Skibet har Togo-flag agter. Kaptajnen udsendte melding om beskydning og pirater ombord, hvorefter al kontakt til skibet er ophørt. Der er 25 besætningsmedlemmer heraf 22 syrere og 3 ægyptere. "Khaled Muhiedine K" sejlede i beskyttet sejlads og var under passage fra Singapore til Hudaydag i Yemen.
EUNAVFOR, 20/1, http://www.eunavfor.eu/2011/01/mv-khaled-muhieddine-k-pirated-in-the-arabian-sea/

MV "Hoang Son Sun" antages kapret
Den vietnamesisk ejede 22.835 ton store bulkcarrier, som bærer Mongolsk flag, antages at være kapret ca. 520 nm sydøst for Muscat i Oman, med 24 vietnamesiske besætningsmedlemmer. Indtil videre er der ikke flere oplysninger. "Hoang Sun Sun" var ikke registreret til at sejle i beskyttet sejlads.
EUNAVFOR, 20/1, http://www.eunavfor.eu/2011/01/mv-hoang-son-sun-pirated-in-the-indian-ocean/

MV "Motivator"
Som tidligere oplyst blev produkttankeren frigivet 16. januar med 18 filippinske søfolk ombord. Skibet bærer Marshall Islands-flag og blev kapret 4. juli 160 nm sydvest for Socotra nær Somalia. Krigsskibet FS "Jacoubet" og helikopteren "Toro06" fra SPS "Canarias" har assisteret besætningen umiddelbart efter frigivelsen.
EUNAVFOR, 20/1, http://www.eunavfor.eu/2011/01/mv-motivator-released-from-pirate-control-photos/

Tysk skoleskib beordret til at vende om
Efter rygter om mytteri er det tyske skoleskib "Gorck Fock" nu beordret retur til argentinsk havn hvor det skal vente på repræsentanter fra marinens auditørkorps. I november blev en 25-årig kvindelig kadet dræbt da hun ved en ulykke styrtede ned fra en mast. Efterfølgende skal officerer have tvunget andre kadetter op i masten selvom de pågældende led af højdeskræk og var chokerede efter den indtrufne ulykke. Episoderne skulle have ført til en slags mytteri ombord.
Berlingske Tidende, 20/1 15.59, http://www.berlingske.dk/verden/skoleskib-vender-om-efter-rygter-om-mytteri

Igen er en fiskekutter sænket af drivis fra Limfjorden
Først sank kutteren L403 "Nissum" som gik ned ved Nissum Bredding torsdag nat efter at drivis havde skåret den ene side af kutteren op. Det samme er nu sket for kutteren L929 "Mitchokon", hvor de to fiskere ombord satte kutteren på grund umiddelbart efter den var begyndt at tage vand ind.
Danmarks Radio, 20/1 14.24, http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/01/20/074952.htm

Oprør i Mols-Linien
Storaktionæren Clipper er nu træt af elendige resultater i rederiet og kræver store ændringer, herunder at direktør Preben Wolff, som har været adm. direktør siden 1997, fyres. Direktør i Clipper, Per Gullestrup, udtaler til Jyllandsposten, at tålmodigheden med Mols-Linien nu er ovre. Clipper ønsker ikke at overtage Mols Linien men ønsker at beskytte sin investering og har ikke længere tillid til hverken direktør eller bestyrelse i rederiet.
Epn.dk, 20/1 23.30, http://epn.dk/brancher/transport/skib/article2312669.ece

"Iver Huitfeldt" på prøvesejlads
Den første af de tre nye danske fregatter har været på prøvesejlads og overdrages i dag fra Odense Staalskibsværft til Forsvarets Materieltjeneste. De tre nye fregatter i klassen indrettes som luftforsvarsfregatter, de måler 138,7 meter i længden og 19,75 meter i bredden og har som udgangspunkt en besætning på 101 personer.
Maritime Danmark/SOK, 20/1 13.56, http://www.maritimedanmark.dk/?Id=9891

Søværnet erkender fejl i forbindelse med to fiskeres død
Da en far og en søn mistede livet efter kollision i Kattegat med et svensk skib, gik der en time før Søværnet fik alarmeret Grenaa Redningsstation. SOK erkender nu at det var en fejl som skyldtes en kommunikationsbrist. De to fiskere tilbragte henholdsvis 40 og 80 minutter i vandet før de - for sent - blev samlet op af redningshelikoptere fra det kolde vand. Redningsstationen i Grenaa har en hurtiggående redningsbåd som angiveligt kunne have været fremme på et kvarter.
Frederiksborg Amts Avis, 20/1 19.08, http://www.sn.dk/Soevaernet-erkender-fejl-under-forlis/Danmark/artikel/107964

Teorier om mulig redning af "Titanic"
En læser af "Ingeniøren" vil gerne vide om flytning af de 2.230 passagerer til agterstavnen kunne have reddet "Titanic" ved at standse vandindtrængen. Seniorforsker Hans Otto Kristensen fra DTU og mangeårig rådgiver for IMO om skibes lækstabilitetsforhold, svarer i en gennemgang af spørgsmålet med et klart NEJ. "Havde man anbragt samtlige passagerer agter ville den gavnlige effekt være ophørt efter ca. 24 sekunder, hvilket på ingen måde havde forhindret katastrofen....".
Ingeniøren.dk, 20/1 14.51, http://ing.dk/artikel/115424-kunne-passagerernes-vaegt-have-reddet-titanic

Kinesiske stramninger vil ramme bl.a. Mærsk
Den kinesiske økonomi har så meget vokseværk at regeringen snart vil stramme den økonomiske udvikling dramatisk. Det vil bl.a. ramme danske virksomheder som Mærsk og FLSmidth. I 2010 voksede økonomien i Kina med 10,3% mod 2,2% herhjemme. Den kinesiske regering har sat en målsætning om en vækst på 8%.
Borsen.dk, 20/1 16.27, http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/199739/1600_kinas_stramninger_vil_ramme_maersk.html

Danske havne bliver dybere
En oversigt over de større danske havnes uddybingsplaner viser, at havnene i gennemsnit bliver en halv meter dybere fra 9,7 meter til 10,2 meter i gennemsnit. Over halvdelen af danske havne har planer om uddybninger.
Oversigt over havnedybder incl planer for uddybninger.
Danske Havne, 20/1, http://www.danskehavne.dk/dk/Menu/Nyheder/Nyheder/Uddybningsplaner+i+de+større+danske+havne

Fiskefabrik i Skagen foran konkurs
Pelagic Skagen A/S, som er en af landets mest moderne fiskefabrikker, er begæret konkurs og 70 ansatte står til at miste jobbet. Fabrikken har givet underskud i de tre år den har eksisteret, men der håbes at kurator kan forhandle med nye investorgruppen så virksomheden kan fortsætte.
Epn.dk, 20/1 08.24, http://epn.dk/brancher/foedevarer/fiskeri/article2311502.ece

Femern-forbindelse bliver tunnelforbindelse
Det bliver en 18 kilometer lang tunnel som fremover skal forbinde Tyskland og Danmark. Denne løsning er et bredt flertal i Folketinget nu indstillet på. Miljøspørgsmål har vejet tungt i beslutningsprocessen.
Politiken, 21/1 07.03, http://politiken.dk/indland/ECE1173026/femern-broen-er-ved-at-blive-droppet/

Nu kan man klikke sig til sine feriepenge fra FerieKonto
Det velkendte feriebevis som er blevet sendt frem og tilbage med posten er afskaffet, og nu tager det kun fem dage at få sine feriepenge udbetalt fra FerieKonto enten via www.feriekonto.dk eller på TastSelv-telefon. Det er heller ikke længere nødvendigt at udfylde og indsende et fysisk feriebevis for at få udbetalt feriepengene. Det nye system har været klar til brug fra 15. januar og den 1. marts vil ca. 650.000 få et brev fra FerieKonto med anvisninger på hvordan pengene kan udbetales.
Beskæftigelsesministeriet, 20/1, http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Nyt%20fra%20BEM/Arkiv/2011/01/650000%20danskere%20faar%20nemmere%20adgang%20til%20feriepengene.aspx

Vækstforum er blevet gidsel i debatten om efterlønnen
Debat-foraet "Væsktforum" som skal aflevere sine konklusioner d. 17.-18. marts, er blevet en del af regeringens valgstrategi, og har hele tiden haft efterlønnen som underliggende tema. Forum'et har hele tiden haft overvægt af erhvervsledere, hvor Lars Løkke indtil på det seneste har skudt alle tanker om revision af efterlønnen ned. I nytårstalen erklærede han imidlertid efterlønnen krig, og tre uger efter gør Vækstforum det samme. LO-formand Harald Børsting og CO-industri-formand Thorkild Jensen sidder begge i Vækstforum som repræsentanter for fagbevægelsen. FOA m.fl. mener nu de to skal forlade forsamlingen, men de agter at blive siddende med den hensigt at undlade støtte til den endelige erklæring.
Avisen.dk, 20/1 15.17, http://avisen.dk/efterloennen-tog-vaekstforum-som-gidsel_140321.aspx

Dansk Arbejdsgiverforening: 8 ud af 10 efterlønnere har godt helbred
Undersøgelse fra Statens Institut for Folkesundhed:
"8 ud af 10 efterlønnere vurderer selv, at de har et godt helbred. Blandt erhvervsaktive i samme aldersgruppe er det 9 ud af 10, men den store forskel er over til førtidspensionisterne, hvor det kun er 36 pct., der mener de har et godt helbred".
Dansk Arbejdsgiverforening, 20/1, http://www.da.dk/

Dansk Arbejdsgiverforening: Seniorerne klar til at fortsætte i arbejde
Europæisk undersøgelse:
Myte at danskerne ikke magter deres arbejde når de fylder 60.
Dansk Arbejdsgiverforening, 20/1, http://agenda.da.dk/default.asp

Forbrugertilliden
Forbrugertillidsindikatoren er på 3,3 i januar og dermed fortsat på et svagt positivt niveau som den har været hele 2010. Forbrugerne forventer at både familiernes og Danmarks økonomiske situation vil være bedre om et år end den er i dag.
Danmarks Statistik, 20/1, http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2011/NR028.pdf

Søfart nr. 3
Indhold:
Angola-kvartet til Svitzer

Svitzer har taget levering af de første fire af i alt 13 fartøjer. De 13 fartøjer skal bruges i forbindelse med en 20-årig kontrakt på den søværts servicering af en LNG-terminal i Angola. Svitzer skal ifølge kontrakten stille med i alt fem store bugserbåde samt otte servicefartøjer af forskellig størrelse og funktion. Konkret drejer det sig om to gange to fartøjer henholdsvis af typen Damen Stan Tug 1205 og Damen Stan Tug 1606.

Lightship øger på flere fronter
Lightship Chartering har overtaget den amerikanske mæglervirksomhed Ekko Chartering. Det sker med virkning fra 1. maj, og det nye kontor kommer i løbet af sommeren til at beskæftige i alt otte ansatte, heraf seks mæglere. Men også på andre fronter, fortsætter Lightship ekspansionen. En ny panamax- og capesize-afdeling er under opbygning, og medarbejderstaben vokser i det hele taget støt. I alt kommer den kompetitive mæglervirksomhed inden for de kommende måneder til at beskæftige knap 50 personer – mod 36 i maj sidste år.

Nordic Bulk øger fokus på isklasset tonnage
Operatørvirksomheden Nordic Bulk Carriers har udvidet sin satsning på tørlastskibe med høj isklasse. Efter længere tids forarbejde har virksomheden således indgået en flerårig t/c-aftale på to nybyggede panamax-skibe med isklasse 1A, som bygges til japanske Sanko Line. De to nybygninger understreger Nordic Bulk Carriers’ strategi om at være en førende udbyder af isklasse-tonnage. -De passer godt ind i flåden, selv om vi ellers ikke laver panamax, siger Christian Bonfils, partner i Nordic Bulk Carriers. Han forventer, at mindst et af panamax-skibene kommer gennem Nordøstpassagen i løbet af i år.

Maersk-direktør til Clipper Projects
Clipper har hentet endnu en topleder med baggrund hos A.P. Møller – Mærsk. Kristian V. Mørch, nuværende COO i Maersk Tankers, er således ansat som ny CEO i Clipper Projects med virkning fra 1. april. Kristian V. Mørch vil desuden indtræde i Clippers topledelse som partner og vil derudover få ansvaret for Clippers aktiviteter inden for VLCC-området. Her har rederiet i øvrigt netop taget levering af den anden nybygning ud af fire fra to forskellige kinesiske værfter. »Spring Splendor« på 297.000 t.dv. blev således leveret fra Shanghai Jiangnan-Chanxing Shipbuilding 10. januar.

Rederi og myndigheder mørklægger pirat-sag
Rederiet Shipcraft og Udenrigsministeriet har mørkelagt de nærmere detaljer omkring pirat-angrebet på stykgodsskibet »Leopard« og besætningens skæbne. »Leopard« blev angrebet af pirater ud for Oman i Aden Golfen onsdag i sidste uge. En tyrkisk fregat fra NATO-styrken i området fandt senere skibet, der var forsøgt sikret mod pirat-angreb med blandt andet pigtråd, forladt. Mørklægningen af sagen sker af hensyn til besætningens sikkerhed og de pårørende, oplyser Shipcraft. Hos Søfartens Ledere har direktør Fritz Ganzhorn forståelse for, at rederiet for nuværende er tilbageholdende med oplysninger.

Grundstøder skal lægtres inden flot-bringning
Svitzer har fået opgaven med at bjærge bulkcarrieren »Santa Elena«, der gik på grund ud for Sletterhage lørdag i sidste uge. Bulkcarrieren på 56.000 t.dv. var på vej mod Aarhus med en last soja, da den gik på grund. Undersøgelser har påvist, at den står på bunden med sin fulde længde på 190 meter, og derfor har Søværnets Operative Kommando og Søfartsstyrelsen i enighed konkluderet, at det ville være for stor en risiko for miljøet at trække skibet fri. Den nu godkendte bjærgningsplan fra Svitzer omfatter en lægtring af 6.000 ton af lasten.

DFDS stopper på Det Irske Hav
DFDS stopper nu helt sine ro/ro- og ro/pax-aktiviteter på Det Irske Hav efter store tab i en region, som lider under især Irlands svære økonomiske situation. Dermed er omkring halvdelen af ruterne i det Norfolkline, som DFDS overtog fra A.P. Møller – Mærsk sidste år, nu afviklet eller er på vej til at blive det. Rederiet indstiller således sine to sidste ro/ro- og ro/pax-ruter mellem UK og Irland/Nordirland, efter at DFDS i december sidste år solgte ruterne Belfast–Birkenhead og Belfast–Heysham til Stena Line.

Ex Torm-folk starter selv
Fairway Maritime er navnet på en ny konsulentvirksomhed, som med base i Lystrup nord for Aarhus er etableret af to tidligere Torm-folk, Mogens Fynbo og Hildur Friis. Det primære formål med den nye virksomhed er at servicere havvindmøllebranchen med de erfaringer, de to stiftere har hentet inden for rederi- og olie-industrien. Mogens Fynbo har en fortid som bl.a. teknisk direktør og operationsansvarlig for tankskibsflåden hos Torm.

I velfærdens tjeneste
-Der er større behov end nogensinde for en ekstraordinær indsats for velfærden om bord i skibene, påpeger direktør i Handelsflådens Velfærdsråd Søren Philip Sørensen. -Ensomheden er i takt med globaliseringen af besætningerne blevet et kendt fænomen for den søfarende, påpeger han. Søren Philip Sørensen tiltrådte for to år siden som direktør i Handelsflådens Velfærdsråd. Med en baggrund fra blandt andet organisations- og rederiansættelser, indtog han som den første ”udefra” direktørstolen i Handelsflådens Velfærdsråd.
Søfart, 21/1

BALTIC DRY INDEX
1.393 (-18) (rekord 20/5-2008 11.793)
Dryships.com, 20/1, http://www.dryships.com/pages/report.asp

VALUTAKURSER – når du køber kontanter
100 USD = 568,35 DKK
100 Euro = 758,23 DKK
Danske Bank, 21/1, http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Daglig-oekonomi/Valuta/Pages/Se-valutakurser.aspx#

AKTIEKURSER

APM A-aktie: 51.600 (-170)
APM B-aktie: 53.100 (-400)
D/S Norden: 189,80 (-1,90)
D/S Torm: 42,49 (+1,49)
DFDS: 473 (-4)
Mols-Linien: 28,60 (-2,20)
Børsen, 21/1

OleS

THORA LUND

076-brugt



© Copyright CO-SEA
All rights reserved

Cookie- og privatlivspolitik

CO-SEA
Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring
kontoret og de ansatte her

Drømmer du om en kollegielejlighed eller en familielejlighed centralt i København?

Drømmer du om en læreplads og en kollegielejlighed eller en famil ...

Efterårets medsejladser og skibsbesøg er ved at være på plads

Hos Metal Maritime bliver forårets og efterårets skibsbesøg og me ...

Samarbejdspartnere:

tjm banner 2019 fp1 195px
PFA banner 2023 195PX