Molestien 7, 2450 Kbh. SV, telefon: +45 36 36 55 85, e-mail: cosea@co-sea.dk

KONTAKT:


CO-SEA

Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring kontoret og de ansatte her: 

Gå til kontor CO-Sea

SENESTE NYT:

Overenskomster opsagt til tiden

Vi nærmer os marts 2025, hvor overenskomstforhandlinger 2025 for ...

Præsentation af nye aftaler for juniorofficerer på MARTEC

For 14 dage siden var Maskinmestrenes Forening og Metal Maritime ...
DAGEN 14/3
Man 14/3-2011 10.04

Dagen hedder "Euthydios" efter en martyr der levede i Mesopotamien. Han blev dræbt i 741 af den arabiske kong Isam.

1808: Orlogsbriggen "Loungen", chef premierløjtnant Wolff, fordriver efter flere timers natlig kamp udfor Hitterø i Norge den engelske orlogsbrig "Childers".
1857: Sundtolden afskaffes (indført i 1429).
1883: Karl Marx dør 65 år gammel.
1924: De kommunale folkeregistre oprettes.
1964: Jack Ruby dømmes til døden for mordet på Lee Harvey Oswald der var anklaget for mordet på J.F. Kennedy.
1991: DSB-færgen "Margrethe II" kolliderer i Fehmern Bælt med finsk fragtskib. Kvindeligt besætningsmedlem omkommer.
2003: Korvetten "Olfert Fischer" afgår fra Flådestation Korsør for at indtræde i operation Active Endeavour. Ved ankomst til Rota modtager skibet ordre til at fortsætte til den Persiske Golf for at indtræde i operation Iraqi Freedom. "Olfert Fischer" vender hjem til Korsør 14. juni 2003.
2003: Ubåden "Sælen" indtræder i operation Iraqi Freedom. "Sælen" vender hjem til Frederikshavn den 12. juni 2003.

 Sol op 06.30 sol ned 18.09


CO-SØFART KALENDER

John Ibsen - 09.00 møde, 13.00 møde
Bjarne M. Olsen: 09.00 møde, 10.00 møde, 13.00 møde
Anja Poulsen: 10.00 møde
Jens Fage Pedersen - ITF-inspektørkursus i London


 
FRA MEDIER

Pirateri
Pirater og myndigheder udnytter medier i kynisk spil om løsesum
De mange fra Somalia som fodrer pressen med oplysninger om de danske lystsejleres skæbne, vil alle gerne have en bid af kagen og har ofte også skjulte motiver og dagsordener, siger sikkerhedskilder og Per Gullestrup fra rederiet Clipper. F.eks. er det svært at vurdere oplysninger om kampe mellem pirater og sikkerhedssstyrker, fordi det er den slags oplysninger som øger presset på modparten i forhandlingerne. Større medieomtale i gidslernes hjemlande, bruges samtidig til at presse prisen i vejret. Det er muligt det sælger aviser men det er kynisk når pressen ikke forstår alvoren i situationen siger Per Gullestrup.
Epn.dk/ritzau, 11/3 19.55, http://epn.dk/brancher/transport/skib/article2366659.ece

Spillet i medierne
Politiken gengiver en historie med kilder fra pirater og myndigheder i Somalia, hvor piraternes talsmand erklærer at en ny befrielsesaktion vil koste danskerne livet, mens myndighederne siger der slet ikke har været nogen befrielsesaktion og piraterne blot presser prisen op gennem medierne.Ifølge piraternes talsmand har fem soldater og to pirater mistet livet i kampe.
Politiken.dk, 11/3 12.27, http://politiken.dk/udland/ECE1220616/pirater-advarer-flere-befrielsesaktioner-og-vi-draeber-danskerne/

Sejlerne blev kapret i bandlyst havområde
Sejlerne blev kapret omkring 300 sømil fra spidsen af Afrikas Horn og det område har i årevis været bandlyst for den danske handelsflåde, selv med pigtråd, vandkanoner og bevæbnede vagter, siger vicedirektør i Danmarks Rederiforening Jan Fritz Hansen. Da "Danica White" i 2007 blev kapret var anbefalingen 200 sømil fra kysten, og denne anbefaling blev hurtigt sat op til 600 sømil. NATO's anti-pirat indsats udsendte en lille måned før de danske sejlere blev kapret, en kraftig advarsel mod at lystyachter sejlede i Adenbugten og Det Indiske Ocean, fordi lystbåde ikke med lavt fribord og fart kan forsvare sig som handelsskibe.
Epn.dk/ritzau, 13/3 16.57, http://epn.dk/brancher/transport/skib/article2367750.ece

Sejlerne blev advaret to gange af SOK
En anonym kilde fra SOK oplyser til Ekstrabladet at SOK to gange gav sejlerfamilien orientering om at det var uforsvarligt at sejle ind i området ved Adenbugten. Ifølge kilden svarede faren at det jo også var farligt at gå over vejen. Samtalerne er optaget på bånd af SOK.
Berlingske.dk/ritzau, 13/3 11.27, http://www.b.dk/nationalt/kapret-familie-fik-to-advarsler-fra-sok

Multimillionær af pirateri på et par år
Saeed Yare solgte for to år siden khat til lokalbefolkningen i en lukrativ forretning. Men den 27-årige havde større ambitioner og efter to år som pirat kan han kalde sig multimillionær i dollar. Det er et amerikansk nyhedsbureau som har besøgt Saeed Yare som udtaler at piratbranchen er som et præsidentembede. Så snart man har smagt livet, kan man ikke opgive det. Pengene er gået til våben, private bodyguards, luksusbiler, lastbiler, en båd og tre villaer.

Det hele handler kun om penge og ikke om at skade gidslerne. Forholdet til Sydkorea og Rusland er dog afkølet efter to blodige redningsaktioner, så piraterne nu vil have hævn og fortsætter med at dræbe sydkoreanske og russiske besætninger, indtil landene indstiller angrebene på piraterne.
Epn.dk, 11/3 13.25, http://epn.dk/brancher/transport/skib/article2366084.ece

IMB Live Piracy Report update

10/3 0510 UTC psn 13:39N 065:20E ca. 550nm NW for Minicoy Island, Indien (off Somalia)
To skiffs med 4-5 pirater i hver forfulgte en slæbebåd med henblik på entring. Slæbebåden hævede farten og iværksatte anti-pirat foranstaltninger. Da piratbådene kom nær slæbebåden affyrede bevæbnede vagter varselsskud, og piraterne opgav angrebet og sejlede mod et mistænkeligt fartøj i nærheden.

9/3 0245 LT psn 01:19.7N 104:15.5E Ttanjung Bulat Malaysia
Røvere bevæbnede med lange knive entrede en tanker på reden. Besætningsmedlemmer fik øje på røverne, slog alarm og informerede havnemyndigheder. En politibåd ankom og arresterede røverne.

0/3 0224 LT psn 06:00S 106:53E Tanjung Prick red, Indonesien
Seks røvere bevæbnede med lange knive entrede en produkttanker. De blev observeret af besætningen som slog alarm. Røverne sprang overbord og slap væk uden at have stjålet noget. Lokal agent informeret som replicerede at tyveri var almindeligt forekommende.
ICC Live Piracy Report, 11/3, http://www.icc-ccs.org/home/piracy-reporting-centre/live-piracy-report

Helikoptere fandt savnet skib efter tsunamien
Skibet blev fejet til havs med 81 ombord og skæbnen var uvis. Nu har helikoptere fundet skibet og alle 81 i live som er blevet hejst op i helikopterne og fløjet i sikkerhed.
Danmarks Radio, 12/3 06.24, http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/03/12/062322.htm

  USA flytter krigsskibe væk fra Japan hensyn strålefare
Udslip fra atomkraftværker har også ramt amerikanske flådefartøjer og 17 personer er behandlet for radioaktiv stråling. Der er tale om soldater som har deltaget i helikopterture ind over strålingsramte områder.
Politiken, 14/3 08.38, http://politiken.dk/udland/ECE1222427/amerikansk-flaade-flygter-fra-atomstraaling/

Stort antal skibe beskadiget af tsunamien
Et ukendt antal skibe er kastet på land eller grundstødte i forbindelse med tsunamien. Det største skib som er ramt er K-Lines bulker ”China Steel Integrity”, som lå ud for Kashima fuldt lastet med jernmalm.
Maritime Danmark/Tradewinds, 14/3 08.20, http://www.maritimedanmark.dk/?Id=10365

Fiskebåd med 15 passagerer i nød
Natten til søndag kom turbåden "Fio" med 15 passagerer og 3 besætningsmedlemmer i alvorlig nød ud for Hvide Sande, da båden begyndte at tage vand ind. På grund af høj sø måtte et forsøg på at overføre de 18 personer til fiskeskibet "Lisbeth Frich" opgives. En redningshelikopter og en redningsbåd fik overført to redningsfolk og lænsepumper til "Fio" og de 18 undgik at skulle i redningsflåde. "Fio" sejlede ved egen hjælp ind til Hvide Sande med to redningsbåde som eskorte.
Berlingske.dk/ritzau, 13/3 10.09, http://www.b.dk/nationalt/fiskebaad-med-15-passagerer-var-i-noed

Både Mærsk og Norden melder alt vel efter den japanske tsunami
Så vidt det har kunnet konstateres i de to rederier er hverken skibe eller medarbejdere blevet omfattet af katastrofe-jordskælvet med efterfølgende tsunami i Japan.
Business.dk/RB-Børsen, 11/3 10.16, http://www.business.dk/transport/danske-rederier-undgaar-tsunami-katastrofe

Danske søfarende ikke på vej ud af Mærsk siger rederiet
De er dyre men dygtige siger rederiet som lover sikker plads i rederiet til de bedste. En dygtig erfaren officer kan spare store penge for rederiet siger vicepresident i Maersk Line Søren Andersen. Udmeldingen kommer i kølvandet på diskussionerne om hvorvidt de danske officerer er på vej ud af rederierne, som følge af et muligt lovforslag som vil ophæve nationalitetskravet til skibsføreren. Søren Andersen udtaler at rederiet er på vej væk fra at fokusere på prisen for officererne til at fokusere på kompetencerne. I dag har Mærsk 1.454 danske søfolk i flåden hvoraf 957 er seniorofficerer.
Business.dk, 11/3 05.00, http://www.business.dk/transport/maersk-vil-beholde-danske-skibsofficerer

Se respons fra CO-Søfart 11/3, http://www.co-sea.dk/officerers-fremtid.34337.aspx

Mærsk
Mærsk vil vende udviklingen i olieforretningen
Maersk Oil er presset af faldende oliereserver og nu skal der omfattende forandringer til for at vende udviklingen. Hvert år nye prioriteter og nu gælder det olieforretningen. Maersk Oil har solgt olie i højere tempo end nye reserver er fundet. Fremover skal forretningen i højere grad beholde egen indtjening til nye investeringer. Samtidig skal ekspertiserne på plads så nye muligheder kan udnyttes. Selskabets helt store succes er investeringen i Qatar i 1992.

Selskabet skal ikke splittes op
Nils Smedegaard Andersen slår fast at der ikke bliver tale om at børsnotere enkelte dele af selskabet seperat eller sælge dele fra. Fælles navn og værdier giver en fordel. En opsplitning kunne ifølge Nordea frigøre 72 milliarder kroner. Men selskabet er et konglomorat og det giver fordele når man skal ud og forhandle på de enkelte selskabers vegne siger Smedegaard.

Krig mod pirater
Det internationale samfund må finde en måde at lokalisere, fange og straffe piraterne mener Nils Smedegaard. Det ideelle ville være at man kunne bekæmpe problemet i Somalia, men i mangel af den mulighed, kan bevæbnede vagter være nødvendige ligesom kystbevogtningen må skærpes. Når det gælder bevæbnede vagter er højtuddannede professionelle soldater med høj etik det bedste, og er det ikke muligt må det bedste alternativ findes.
Børsen, 14/3, side 1, 6-7 og side 8 om Smedegaards mange andre meninger
Business.dk/RB-Børsen, 14/3 07.42,  om olien, http://www.business.dk/energi-miljoe/maersk-oeger-fokus-paa-olien
Borsen.dk, 14/3 06.30, http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/203330/maersk_vil_vende_fald_i_olieindtaegt.html

Terminals i Japan
Selskabet oplyste søndag at APM Terminals i Yokohama og Kobe stadig er operationelle.
Epn.dk/RB-Børsen, 14/3 08.32, http://epn.dk/brancher/transport/skib/article2368158.ece

Tvivlsomt om rederierne når ratemål
Containerrederiernes krav om rateforhøjelser overlever næppe forårets forhandlingerne med transportkøberne, spår Lloyds List. Rederierne ønsker rateforøgelser på mellem 400 og 600 USD for en 40 fods-container.
TransportTidende, 11/3 12.14, http://www.transporttidende.com/index.php/dtt/artikel/rederier_nar_naeppe_ratemal/

Torms dårlige regnskab nærer spekulationer
Der er voksende spekulationer i om Torm vil søge kapitaltilførsel, men det åbne spørgsmål er om den kontrollerende familie i Grækenland vil acceptere det. Hvis ikke familien selv har kapital til at deltage i en finansieringsudvidelse, så vil de nemlig miste magten fordi deres andel i dag er på 52%. Familien Panayotides ejer også et andet rederi som er presset mod en kapitaludvidelse. Der er forskellige forlydender om i hvilken størrelsesorden Torm behøver ny kapital, og buddene svinger mellem 150 og 340 millioner dollar.
Business.dk, 11/3 16.54, http://www.business.dk/transport/torm-fanget-i-skruestik

"Pearl"-brand bliver aldrig opklaret
Den 17. november 2010 opstod der brand på vogndækket af "Pearl of Scandinavia". Brandudviklingen skete fra en batteripakke under en el-bils bagende. Brandundersøgelsen er nu afsluttet og det har ikke været muligt at finde frem til den egentlige brandårsag.
Maritime Danmark/fyens.dk, 11/3 14.09, http://www.maritimedanmark.dk/?Id=10350

DFDS update
Budget godkendt
På et møde den 24. februar støttede og godkendte bestyrelsen ledelsens planer for 2011. Med købet af Norfolkline i 2010 blev virksomheden ændret fundamentalt. Nu skal synergierne realiseres. Der er smedet en ny organisation og nu skal der implementeres nye processer i de forskellige afdelinger.

Dagscruise er blevet succes
For godt 10 år siden lanceredes en ny ide for passagertrafikken om dagscruises rundt om Hven og under Øresundsbroen. Dengang blev det kun til nogle få ture, men ideen levede videre og nye planer blev i 2009 lagt med "Pearl", "Crown" og "Dana Sirena". Nu sælges dagscruises i Øresund og "møllecruises" i Øresund og det hele er blevet en stor succes.
DFDS update, 11/3

Copenhagen Malmö Port har stor vækst i biltransporter
CMP håndterede i 2010 322.000 biler hvilket er en stigning på 56% til sammenligning med 2009. Det store løft i 2010 kom da bilimporten til Rusland steg markant. I de dårligste måneder under finanskrisen håndterede CMP kun 7.000 biler om måneden. Den nuværende ekspansion ventes at fortsætte.
Maritime Danmark/CMP, 11/3 16.02, http://www.maritimedanmark.dk/?Id=10352

Stella Shipping lukker og slukker
Marstal-rederiet har besluttet at dreje nøglen om efter rederiets to skibe er solgt på tvangsauktion. Lukningen følger efter rederiets bankforbindelse krakkede under finanskrisen, og den nye afviklingsbank har lukket rederiets kreditter. Tidligere bestyrelsesformand og medejer Jan Fabricius er stærkt utilfreds med rollen Finansiel Stabilitet har spillet i forløbet.
Maritime Danmark/Fyns Amts Avis, 13/3 08.00, http://www.maritimedanmark.dk/?Id=10361

Slæbebådsfører redder motorvejsbro fra kollision med betonkonstruktion
Under de store oversvømmelser i Brisbane i Australien, havde en 300 meter lang betonkonstruktion revet sig løs og bevægede sig ned af floden med en fart på 21 knob mod en motorvejsbro. Det lykkedes en slæbebådsfører at få betonkonstruktionen under kontrol og senere bugsere den ud på havet uden at ødelægge noget. Slæbebådsføreren er nu blevet lokal helt.
Maritime Danmark, 13/3 09.00, http://www.maritimedanmark.dk/?Id=10319

Vestas vil slå verdensrekord for hastighed på vandet
Med nylancerede Sailrocket 2 er Vestas besluttet på at slå verdensrekorden som blev sat i oktober 2010 med 104 kilometer i timen. Sailrocket 2 er sat i vandet ved Isle of Man og båden er bygget til at klare en hastighed på mere end 60 knob. Efter sommerferien regner holdet bag projektet med at være klar til rekordforsøg, som vil ske i en bugt i Namibia med stillestående vand og meget høj vind.
Ingeniøren.dk, 12/3 14.00, http://ing.dk/artikel/117171-vestas-baad-skal-vaere-verdens-hurtigste
Video fra rekordforsøg i 2009: http://ing.dk/artikel/117300-se-video-med-vestas-foerste-sailrocket-baad

"Vasa" skal have skiftet bolte
Orlogsskibet "Vasa" blev bjærget i 1961 efter at have ligget i 333 år på bunden af havet udfor Stockholm. Godt 5000 bolte blev sat i hullerne hvor de oprindelige bolte var placeret i forbindelse med restaureringsarbejdet. Nu er erstatningsboltene også rustede og skal udskiftes for at sikre træet mod forurening. Museet hvor "Vasa" opbevares håber de nye bolte vil holde i 100 af de 1000 år det planlægges at skibet skal bevares.
Jyllandsposten/ritzau, 13/3 13.10, http://kpn.dk/historie/article2367630.ece

Maritim Vækstkonference
Den 15. marts er Danmarks Rederiforening vært for en større konference om vækstpotentialet i den maritime klynge.
Danmarks Rederiforening, 11/3, http://www.shipowners.dk/presse/nyheder/maritimvaekstkonference.html

Forum for Shipping Economy and Strategy
Inviterer til Blue Event 24 på Copenhagen Business School den 17. marts. Emnet er: The added value of third party logistics to traditionel port to port ocean transport.
Maritime Danmark/Forum for Shipping Economy and Strategy/Blue MBA, 11/3 11.12, http://www.maritimedanmark.dk/?Id=10339

Nye uddannelseskrav til besætningen på højhastighedsfartøjer
Med ny bekendtgørelse pålægges rederierne at tilrettelægge uddannelses- og træningsprogrammer for officerer på højhastighedsfartøjer.
Søfartsstyrelsen, 11/3, http://www.soefartsstyrelsen.dk/Nyheder/Sider/Nyeuddannelseskravtilbesætningenpåhøjhastighedsfartøjer.aspx*

Nye regler for klassifikationsselskaber på vej
Efter et møde i IMO's underkomite for flagstatsimplementering tyder det på at der er nye regler for klassifikationsselskaberne på vej. Reglerne skal samles i en kode der fastlægger krav til klassifikationsselskaberne.
Søfartsstyrelsen, 11/3, http://www.soefartsstyrelsen.dk/Nyheder/Sider/Nyereglerforklassifikationsselskaberpåvej.aspx

IALA-besøg hos Storebælt Vessel Traffic Service
Der var repræsenteret 17 lande med 50 gæster da organisationen International Association of Marine Aids to Navigation and Lighthouse, i sidste uge var på præsentations-besøg hos Storebælt VTS.
SOK, 11/3 14.48, http://forsvaret.dk/SOK/Nyt%20og%20Presse/oevrigenyheder/Pages/InternationaltbesøghosStorebæltVTS.aspx

Minister vil have hurtig principbeslutning om Kattegat-forbindelse
Det går for langsomt mener transportminister Hans Chr. Schmidt som vil have speedet processen op. En forundersøgelsesrapport er først bebudet klar i 2012 og det er for sent mener ministeren. Også Aarhus-borgmester Nicolai Wammen ønsker mere fart på processen og opfordrer transportministeren til at lægge maksimalt pres på Danmarks Tekniske Universitet som forestår forundersøgelsen.
Jyllandsposten.dk, 13/3 07.00, http://jp.dk/aarhus/politik/article2367390.ece

BALTIC DRY INDEX
1.562 (+24) (rekord 20/5-2008 11.793)
Dryships.com, 11/3, http://www.dryships.com/pages/report.asp



EU vil diktere løn- og ansættelsesvikår i medlemslandene
Fredag satte stats- og regeringschefer fra eu-landene sig sammen for at finpudse en såkaldt "europagt" som har til formål at styrke EU-landenes økonomi og konkurrenceevne. Pagten er også åben for lande som står udenfor euroen. Det fremgår af pagten at de lande som tilslutter sig skal underkaste sig en central styring af lønudviklingen.

Både LO og FTF kalder det et respektløst angreb på den danske aftalemodel. Pagten er tænkt således at de enkelte lande kan vælge til og fra og Danmark kan således teoretisk tilslutte sig pagten men vælge at fraskrive sig lønafsnittet.
Politiken, 11/3 08.19, http://politiken.dk/erhverv/ECE1220079/fagbevaegelse-fingrene-vaek-fra-dansk-loen/

Dansk Arbejdsgiverforening vil med i EU-pagten
Pagten viser den rette vej og Danmark bør tilslutte sig. Hvis ikke skaber det stor usikkerhed om Danmarks situation. Den fremlagte pagt viser at der intet er i aftalerne som strider mod den danske aftalemodel og overenskomsterne er alene en sag for arbejdsmarkedets parter.
Dansk Arbejdsgiverforening, 12/3, http://www.da.dk/

Socialdemokratiet positive til pagtens endelige tekst
Tilsyneladende vil S sikre regeringen flertal for tilslutning til den nye pagt mellem eurolandene. Der er blødt op på Tysklands udspil med konkrete krav.
Borsen.dk, 12/3 11.01, http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/203311/s_europagten_ser_positiv_ud.html

Hårdt fagforeningsnederlag i USA
Et slag er tabt i Wisconsin hvor senatet har frataget de fleste af de offentligt ansatte retten til at forhandle overenskomster gennem fagforeninger. I Ohio, Michigan og Florida er statssenaterne i færd med at behandle tilsvarende lovforslag. Formanden for USA's AFL-CIO (svarende til LO i Danmark) udtaler at det bare er begyndelsen på et stort slag som har været under opbygning i 25 år. Da lovforslaget blev vedtaget i Wisconsin udbrød der sponntane uroligheder blandt fremmødte demonstranter og politi og politikere.
11/3 15.02, Avisen.dk, http://avisen.dk/amerikansk-fagforeningskrig-blusser-op_143157.aspx

A-kasserne mere effektive
En rapport fra Pensionsstyrelsen viser at a-kasserne over det seneste årti har sparet en milliard kroner svarende til godt 25% af de samlede udgifter på 4 milliarder kroner. En stor del af forklaringen er at ledigheden har været rekordlav det meste af årtiet, men omkostningerne er holdt nede også i de sidste par år hvor ledigheden igen er vokset. Sand Kirk fra a-kassernes Samvirke ser nu frem til det nye indkomstregister og beskæftigelsesministerens bebudede forslag som skal luge ud i "bøvl og bureaukrati".
11/4 15.04, http://avisen.dk/a-kasser-sparer-100-millioner-om-aaret_143180.aspx

Overenskomsten på det offentlige område klar til afstemning
Der kan stemmes om den nye overenskomst frem til 11. aoril. På et repræsentantskabsmøde i 3F anbefalede 3 ud af 4 af de 235 repræsentanter at stemme ja.
3F nyheder, 11/3 11.36, http://forsiden.3f.dk/article/20110311/NYHEDER/110319983/2140/NYHEDER

Ugebrevet A4
Indhold:
* Tillidsfolk: Uddannelse skal tvinges igennem
* Dansk udlændingelov kollapser
* EU og Indien handler om mennesker
* Fagforening føler sig snigløbet af advokat
* Tysk erhvervsliv syder af optimisme
* Staten lever højt på gratis arbejdskraft
* Lovforslag koster ikke danske job
* Borgerlig boblepolitik er bristet
* Femårige skal redde finanserne
LO, 14/3, http://www.ugebreveta4.dk/
 
VALUTAKURSER – når du køber kontanter
100 USD = 556,41 DKK
100 Euro = 758,88 DKK
Danske Bank, 14/3, http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Daglig-oekonomi/Valuta/Pages/Se-valutakurser.aspx#

AKTIEKURSER

APM A-aktie: 50.350 (-1.150)
APM B-aktie: 51.800 (-900)
D/S Norden: 187 (-6,20)
DFDS: 450 (-1)

D/S Torm: 37,32 (+0,32)Mols-Linien: 28,50 (+0,50)Børsen, 3/3

OleS
 




© Copyright CO-SEA
All rights reserved

Cookie- og privatlivspolitik

CO-SEA
Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring
kontoret og de ansatte her

Overenskomster opsagt til tiden

Vi nærmer os marts 2025, hvor overenskomstforhandlinger 2025 for ...

Præsentation af nye aftaler for juniorofficerer på MARTEC

For 14 dage siden var Maskinmestrenes Forening og Metal Maritime ...

Samarbejdspartnere:

tjm banner 2019 fp1 195px
PFA banner 2023 195PX